Élménypedagógia
Csináld magad!
Amennyiben érdeklődik az OFF-Biennále programjai iránt, és saját diákjaival is kipróbálná azokat, jó helyen jár. A linkre kattintva hozzáférhet a különböző projektek leírásaihoz, s néhány segédanyaghoz, amelyek saját mediációs foglalkozása létrehozását támogatják. Ha van olyan iskolai csoportja, osztálya, amelyet szívesen elhozna valamelyik projekttérbe, vagy valamelyik művészeti projektet szeretné bevonni saját online oktatási tevékenységébe, vegye fel velünk a kapcsolatot.
E-mail: offmediacio@gmail.com
Csináld magad! PROGRAMOK
A Hírdalcsokor "Dalban mondom el" c. foglalkozásterve. Kattints ide, hogy letölthesd!
A foglalkozás pedagógiai célja, hogy a résztvevők közös megélési pontokat találjanak egy általuk választott téma kapcsán és ezzel egy absztrakt fogalmat számukra érvényes jelentésekkel töltsenek meg. A foglalkozás során az együttműködési és az absztrakciós készség, illetve a közösségi alkotás kap nagy hangsúlyt.
A foglalkozások során arra keressük a választ, hogy milyen szerepet tölt be a zene az éle-
tünkben, hogy a minket körülvevő popkultúra mennyiben határozza meg a gondolkodásun-
kat és viszonyulásunkat bizonyos témákkal, absztrakt fogalmakkal kapcsolatban, mennyi-
re látjuk viszont a saját valóságunkat, élményeinket az általunk hallgatott zenékben és mi történik, ha a saját közösségünk élményei kapcsán írjuk át a jól ismert dalokat.
A foglalkozásterv kidolgozói: Varsányi Szirének: Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter
Célcsoport: 14 éven felülieknek ajánlott
Tanulási területek: ének-zene, kreatív írás, társadalomismeret,
önismeret, önkifejezés
Csináld magad! Esemény
A Futrinka "Omara, a túlélés bajnoka" c. foglalkozásterve. Kattints ide, hogy letölthesd!
A foglalkozásterv OMARA [Oláh Mara (1945-2020) roma származású festőművész] munkásságához kapcsolódik, a cél az, hogy mozgással és alkotással, valamint egy művészeti technika elsajátításával kiegészítve kisebb korosztály is ismerkedni tudjon a világhírű roma képzőművész alkotói attitűdjével, művészetszemléletével.
A foglalkozásterv segítséget/inspirációt nyújthat vizuális pedagógusoknak, vagy akár szülőknek, akik szívesen beszélnének kortárs roma képzőművészetről az iskolai csoportjának/gyermekeinek. A foglalkozás online, vagy akár offline verzióban is kivitelezhető.
A foglalkozásterv kidolgozói: FUTRINKA - mozgás és alkotás gyerekeknek, Tillmann Hanna képzőművész, grafikus és Pethő Anikó tanácsadó szakpszichológus
Célcsoport: 8-12 évesek
Tanulási területek: testtudat, önismeret, empátia, mentális egészség, lelki ellenállóképesség, rezíliencia
Csináld magad! PROGRAMOK
Az Aerocene: Museo Aero Solar c. projekthez kapcsolódó tanítási dráma tervezet középiskolásoknak. Kattints ide, hogy letölthesd!
A foglalkozás az Aerocene: Museo Aero Solar projekthez, de akár tágabban az idei OFF-Biennálé LEVEGŐT! felkiáltásához is kapcsolódik. A foglalkozás célja a kritikai gondolkodás fejlesztése élmény alapú, non-formális drámapedagógiai eszközökkel, illetve a diákok aktív részvételre ösztönzése és kreativitásuk fejlesztése a drámajáték segítségével.
A foglalkozásterv kidolgozói: Hajdú Fanny, Nyáry Pál
Célcsoport: középiskolások/fiatal felnőttek
Tanulási területek: kritikai gondolkodás, együttműködés, közösségi döntéshozás, média, médiatudatosság, kreativitás, kifejezőkészség
A játék gondolkodásra indít a klímaválságról és annak lehetséges következményeiről a képzeletünk és a valóság elemeinek ötvözésével.
A foglalkozás a kiállítást összefogó kulcs-fogalmakat vezeti be az extrodaesia encyclopedia szövegein keresztül. A foglalkozás 3 hosszabb feladat egységből áll, így elsősorban középiskolai duplaóra keretében, vagy iskolán kívüli foglalkozásként célszerű megvalósítani.
A foglalkozásterv kidolgozója: Poór Dorottya, képzőművész. Az Átváltozó Egyesület tagjaként Apokalipszis Tréningeken foglalkozott a szabad képzelődés kooperatív felhasználási lehetőségeivel.
Célcsoport: 14 +
Tanulási területek: kreatív írás, együttműködés, összpontosítás, természettudomány, kortárs irodalom
Csináld magad! PROGRAMOK
Az AU-Műhely "Együtt méhekkel szabadtéri játékötlet" c. foglalkozásterve. Kattints ide, hogy letölthesd!
Az AUW méhmegfigyelő állomása köré Cseh Andris, File Csilla és Makkai Dániel terveztek egy több állomásos játékot, amely inspiráló lehet környezetismeret/biológia tanároknak, természetkedvelő csoportoknak is.
A foglalkozás valójában egy - az AUW méhmegfigyelő építmény környezetében elképzelt - lazán instruált felfedező sétát ír le, egy hat állomást magában foglaló szabadtéri pályán. A pályát végigjárva a résztvevők betekintést nyerhetnek a méhek rejtélyes világába. Elképzelésünk szerint ez a játékötlet adaptálható más természeti környezethez is, a lényeg az AUW méhmegfigyelési szellemiségének átörökítése-
Célcsoport: 6+, mindenki.
Tanulási területek: környezetismeret, biológia, testnevelés, környezetkultúra, vizuális kultúra.