Art Mediation
CONCEPT
“LET THEM PLAY”
The projects of Inhale! are characterized by democratic knowledge sharing, critical attitude, and community-based creative strategies. The mediation programs are aligned with these principles.
Our mission is to present contemporary art as something other than an abstract field that is difficult to interpret and that only engages a small social sphere. The challenge of mediation is to show how the devices of contemporary art help us in thinking about our common issues, and what kinds of creative research and problem-solving experiments are made possible by creative freedom.
MORE
OFF-Biennale’s 2021 projects reflect on social and ecological questions that are particularly relevant for the younger generations. Artificial intelligence, digital networks, ecological footprint, the critique of consumer culture, and the real or hypothetical possibilities of experiencing freedom and community are all such concepts that we must interpret, take apart, twist and turn, play with together with the emerging generation.
This year’s theme has become particularly timely due to the difficulties presented by the previous year. The relocation of community situations into the digital space has made creative work and organizing difficult for all. The OFF-Biennale team continues to work towards offering a diversity of programs that also reflect on the current situation and are broadly accessible.
DO IT YOURSELF!
If you are interested in the programs offered by OFF-Biennale and would like to try them with your students, you are in the right place. Clicking on the link takes you to the descriptions of the various projects and some educational materials that aid your mediation activity. If you have a school group or class that you would like to bring to any of the project spaces, or if you would like to integrate any of the art projects into your online educational activity, do not hesitate to contact us.
E-mail: offmediacio@gmail.com
A foglalkozás pedagógiai célja, hogy a résztvevők közös megélési pontokat találjanak egy általuk választott téma kapcsán és ezzel egy absztrakt fogalmat számukra érvényes jelentésekkel töltsenek meg. A foglalkozás során az együttműködési és az absztrakciós készség, illetve a közösségi alkotás kap nagy hangsúlyt.
A foglalkozások során arra keressük a választ, hogy milyen szerepet tölt be a zene az éle-
tünkben, hogy a minket körülvevő popkultúra mennyiben határozza meg a gondolkodásun-
kat és viszonyulásunkat bizonyos témákkal, absztrakt fogalmakkal kapcsolatban, mennyi-
re látjuk viszont a saját valóságunkat, élményeinket az általunk hallgatott zenékben és mi történik, ha a saját közösségünk élményei kapcsán írjuk át a jól ismert dalokat.
A foglalkozásterv kidolgozói: Varsányi Szirének: Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter
Célcsoport: 14 éven felülieknek ajánlott
Tanulási területek: ének-zene, kreatív írás, társadalomismeret,
önismeret, önkifejezés
A foglalkozásterv OMARA [Oláh Mara (1945-2020) roma származású festőművész] munkásságához kapcsolódik, a cél az, hogy mozgással és alkotással, valamint egy művészeti technika elsajátításával kiegészítve kisebb korosztály is ismerkedni tudjon a világhírű roma képzőművész alkotói attitűdjével, művészetszemléletével.
A foglalkozásterv segítséget/inspirációt nyújthat vizuális pedagógusoknak, vagy akár szülőknek, akik szívesen beszélnének kortárs roma képzőművészetről az iskolai csoportjának/gyermekeinek. A foglalkozás online, vagy akár offline verzióban is kivitelezhető.
A foglalkozásterv kidolgozói: FUTRINKA - mozgás és alkotás gyerekeknek, Tillmann Hanna képzőművész, grafikus és Pethő Anikó tanácsadó szakpszichológus
Célcsoport: 8-12 évesek
Tanulási területek: testtudat, önismeret, empátia, mentális egészség, lelki ellenállóképesség, rezíliencia
A foglalkozás az Aerocene: Museo Aero Solar projekthez, de akár tágabban az idei OFF-Biennálé LEVEGŐT! felkiáltásához is kapcsolódik. A foglalkozás célja a kritikai gondolkodás fejlesztése élmény alapú, non-formális drámapedagógiai eszközökkel, illetve a diákok aktív részvételre ösztönzése és kreativitásuk fejlesztése a drámajáték segítségével.
A foglalkozásterv kidolgozói: Hajdú Fanny, Nyáry Pál
Célcsoport: középiskolások/fiatal felnőttek
Tanulási területek: kritikai gondolkodás, együttműködés, közösségi döntéshozás, média, médiatudatosság, kreativitás, kifejezőkészség
A játék gondolkodásra indít a klímaválságról és annak lehetséges következményeiről a képzeletünk és a valóság elemeinek ötvözésével.
A foglalkozás a kiállítást összefogó kulcs-fogalmakat vezeti be az extrodaesia encyclopedia szövegein keresztül. A foglalkozás 3 hosszabb feladat egységből áll, így elsősorban középiskolai duplaóra keretében, vagy iskolán kívüli foglalkozásként célszerű megvalósítani.
A foglalkozásterv kidolgozója: Poór Dorottya, képzőművész. Az Átváltozó Egyesület tagjaként Apokalipszis Tréningeken foglalkozott a szabad képzelődés kooperatív felhasználási lehetőségeivel.
Célcsoport: 14 +
Tanulási területek: kreatív írás, együttműködés, összpontosítás, természettudomány, kortárs irodalom
Az AUW méhmegfigyelő állomása köré Cseh Andris, File Csilla és Makkai Dániel terveztek egy több állomásos játékot, amely inspiráló lehet környezetismeret/biológia tanároknak, természetkedvelő csoportoknak is.
A foglalkozás valójában egy - az AUW méhmegfigyelő építmény környezetében elképzelt - lazán instruált felfedező sétát ír le, egy hat állomást magában foglaló szabadtéri pályán. A pályát végigjárva a résztvevők betekintést nyerhetnek a méhek rejtélyes világába. Elképzelésünk szerint ez a játékötlet adaptálható más természeti környezethez is, a lényeg az AUW méhmegfigyelési szellemiségének átörökítése-
Célcsoport: 6+, mindenki.
Tanulási területek: környezetismeret, biológia, testnevelés, környezetkultúra, vizuális kultúra.
PROGRAMS
For all
The diversity of the contemporary art projects realized at OFF, the creative ways of approaching the issues that occupy all of us provide an opportunity to offer interested school groups activities that target different age groups and involve various disciplines. Due to the pandemic, this year this can only be realized partially and via online platforms.
For schools
As a self-organized grassroots community, OFF-Biennale’s mediation team also reflects on the world of public education and makes an effort to develop relations with these institutions. As far as our possibilities allow, we urge collaboration with school groups, and we believe in the favorable effect of long-term partnerships. We also consider it important in the long term for the art scene to develop stronger relationships with teachers who are increasingly inclined to use visual tools in their practice while being open to interdisciplinary approaches and believing in democratic ways of organizing learning.
In many cases, the projects of Inhale! bring textbook examples to life through the format and situative capacity of contemporary art, offering the possibility of learning, examining, and analyzing curricular elements of the subjects of natural sciences and humanities. Beyond one-time activities, our goal is to develop online learning materials that remain available to teachers even after the Biennale, helping and diversifying their work in the long run.
For study groups
OFF-Biennale considers it important to develop relations with non-formal study groups and self-learning communities outside the school system that are based on grassroots, non-hierarchical knowledge sharing and predominantly operate with the pedagogical method of learning-by-doing. The OFF team would also like to approach communities that represent the concept of education by art or are engaged with any of the topics explored at Off Biennale 2021. Our goal with this year’s program is to initiate sustainable professional dialogue and knowledge transfer between different learning communities.
15.05 10:00 am
OMARA- A túlélés bajnoka- online művészetpedagógiai foglalkozás
online event ()
OMARA [Oláh Mara (1945-2020) roma származású festőművész] munkásságához kapcsolódó online művészetpedagógiai foglalkozás mozgással és alkotással, egy művészeti technika elsajátításával kiegészítve.
11.05 5:00 pm
Hát mi akart volna lenni szegényke? Online workshop 16 éven felülieknek
online event ()
Alkossuk meg közösen a növények és emberek elfeledett történelmét! Egy közös kreatív alkotófolyamatra hívunk, hogy együtt létezve növényeinkkel különleges hangulatú felvételeket készítsünk és irodalmunkat átszövő növényvilágban kalandozzunk!
14.05 11:00 am
Dalban mondom el online, interaktív kórus- foglalkozás éneklés nélkül, dúdolással 14-18 éveseknek BETELT
online event ()
A Varsányi Szirének amatőr pop kórus workshopja egy közös gondolkodásra és alkotómunkára hív. A Varsányi Szirének tagjai az éneklésben nem első sorban a tökéletességet, hanem az élvezetet és a közösségformáló erőt keresik. Erre az attitűdre épít a workshopunk is, melyet a Hírdalcsokor című projekt inspirált
Ezen az alkalmon Igor és Iván Buharov lesz a vendégünk, akiket filmkészítésről és a fotoszintetizáló lényekhez kapcsolódó viszonyukról kérdezünk, hogy ezt követően mi magunk is kapcsolatba léphessünk saját növényeinkkel, sőt ezen túlmenően be is vonjuk őket a társalgásba. Vajon a te szobanövényed milyen karakter? Milyen film szereplőjévé léphetne elő? Megismerkedhetsz olyan alkotókkal, akik munkájában szintén különleges kapcsolat bontakozik ki az emberi és a növényvilág között.
30.05 4:00 pm
Titkos talajváros - workshop gyerekeknek az Auróra kertben 6-12 éveseknek
Auróra (1084 Budapest, Auróra u. 11.)
A növényi lázadók az ISBN galériától nem messze az Auróra Klíma Kertben titkos támaszpontot építettek. A titkos talajvárosban földalatti piactér, kártevővédelem, katicaetető, víztározó, gombainternet, baktériumtelefonhálózat teszi még kényelmesebbé a növénycsaládok békés életét.
Mindez szabad szemmel nem mindig látható, ezért különleges műszereket, mikroszkópot és nagyítót használunk majd, hogy felfedezzük ezt a nyüzsgő földalatti és földfeletti világot.
A másfél órás workshop során játszunk, alkotunk és sokat tanulunk a kerti növényekről.
Workshop vezetők: Kádár Anna és Sóki Diána múzeumpedagógusok, Mark Richards komposztmester, főbogaras
Időpont: Május 30. vasárnap 16:00
Helyszín: Auróra Klíma Kert
Korosztály: 6-12 év
A program Igor és Iván Buharov OFF -Biennále Budapest keretében megrendezett Revolúcióparabotanika című kiállításához kapcsolódóan kerül megrendezésre.
18.05 11:30 am
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint),
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
18.05 1:30 pm
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint),
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
20.05 10:00 am
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint), -BETELT
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
22.05 2:00 pm
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
22.05 3:00 pm
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
22.05 4:00 pm
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
25.05 4:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar | Buenos Aires Sanatorium (Hajdú Fanny, Nyáry Pál), drámaóra -BETELT
A nem is oly távoli jövőben vagyunk, a Buenos Aires Szanatórium biztonságos terében. Odakint végzetes légszennyezés tombol, mely az egész világot sújtja, s egyre több áldozatot szed. A világ legjobb kutatói feszített tempóban folyamatosan azon fáradoznak, hogy kidolgozzák az ellenszert a fertőzésre, hogy az emberiség minél nagyobb része tudjon megmenekülni.
Az ide érkező sokszínű csoport a világ legkülönbözőbb tájairól lett véletlenszerűen kisorsolva, hogy fókuszcsoportot alakítson és közösen döntést hozzon arról, mi alapján dőljön el, kik kapják majd meg elsőként a gyógyírt a betegségre, kiknek legyen biztos helyük a szép új világban.
A foglalkozás pedagógiai célja, hogy a résztvevők közös megélési pontokat találjanak egy általuk választott téma kapcsán és ezzel egy absztrakt fogalmat számukra érvényes jelentésekkel töltsenek meg. A foglalkozás során az együttműködési és az absztrakciós készség, illetve a közösségi alkotás kap nagy hangsúlyt.
A foglalkozások során arra keressük a választ, hogy milyen szerepet tölt be a zene az éle-
tünkben, hogy a minket körülvevő popkultúra mennyiben határozza meg a gondolkodásun-
kat és viszonyulásunkat bizonyos témákkal, absztrakt fogalmakkal kapcsolatban, mennyi-
re látjuk viszont a saját valóságunkat, élményeinket az általunk hallgatott zenékben és mi történik, ha a saját közösségünk élményei kapcsán írjuk át a jól ismert dalokat.
A foglalkozásterv kidolgozói: Varsányi Szirének: Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter
Célcsoport: 14 éven felülieknek ajánlott
Tanulási területek: ének-zene, kreatív írás, társadalomismeret,
önismeret, önkifejezés
17.05 3:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 17. 15:00-19:00
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is?
18.05 3:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 18.
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
19.05 3:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 19
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
20.05 3:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 20.
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
21.05 3:00 pm
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 21
Living Room (50 Lónyay street, H-1093 Budapest) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
A foglalkozás az Aerocene: Museo Aero Solar projekthez, de akár tágabban az idei OFF-Biennálé LEVEGŐT! felkiáltásához is kapcsolódik. A foglalkozás célja a kritikai gondolkodás fejlesztése élmény alapú, non-formális drámapedagógiai eszközökkel, illetve a diákok aktív részvételre ösztönzése és kreativitásuk fejlesztése a drámajáték segítségével.
A foglalkozásterv kidolgozói: Hajdú Fanny, Nyáry Pál
Célcsoport: középiskolások/fiatal felnőttek
Tanulási területek: kritikai gondolkodás, együttműködés, közösségi döntéshozás, média, médiatudatosság, kreativitás, kifejezőkészség
A játék gondolkodásra indít a klímaválságról és annak lehetséges következményeiről a képzeletünk és a valóság elemeinek ötvözésével.
A foglalkozás a kiállítást összefogó kulcs-fogalmakat vezeti be az extrodaesia encyclopedia szövegein keresztül. A foglalkozás 3 hosszabb feladat egységből áll, így elsősorban középiskolai duplaóra keretében, vagy iskolán kívüli foglalkozásként célszerű megvalósítani.
A foglalkozásterv kidolgozója: Poór Dorottya, képzőművész. Az Átváltozó Egyesület tagjaként Apokalipszis Tréningeken foglalkozott a szabad képzelődés kooperatív felhasználási lehetőségeivel.
Célcsoport: 14 +
Tanulási területek: kreatív írás, együttműködés, összpontosítás, természettudomány, kortárs irodalom
Az AUW méhmegfigyelő állomása köré Cseh Andris, File Csilla és Makkai Dániel terveztek egy több állomásos játékot, amely inspiráló lehet környezetismeret/biológia tanároknak, természetkedvelő csoportoknak is.
A foglalkozás valójában egy - az AUW méhmegfigyelő építmény környezetében elképzelt - lazán instruált felfedező sétát ír le, egy hat állomást magában foglaló szabadtéri pályán. A pályát végigjárva a résztvevők betekintést nyerhetnek a méhek rejtélyes világába. Elképzelésünk szerint ez a játékötlet adaptálható más természeti környezethez is, a lényeg az AUW méhmegfigyelési szellemiségének átörökítése-
Célcsoport: 6+, mindenki.
Tanulási területek: környezetismeret, biológia, testnevelés, környezetkultúra, vizuális kultúra.
TEAM
Mediation team members:
Coordination: Péter Forgách, Fanny Hajdú, Virág Lődi
Facilitators, activity leaders:
Organizations: