Élménypedagógia
KONCEPCIÓ
Játszani is engedd
A Levegőt! művészeti projektjeinek meghatározó része a demokratikus tudásmegosztás, a kritikai szemlélet, a közösségi alapokon nyugvó alkotói stratégiák, így a mediációs programok és az élménypedagógiai foglalkozásaink is ezekhez az alapelvekhez illeszkednek.
Missziónk, hogy a kortárs képzőművészetet ne valami nehezen értelmezhető, valóságtól elrugaszkodott és szűk társadalmi réteget foglalkoztató területként láttassuk. A mediáció kihívása éppen az, hogy megmutassa, miként segít a kortárs művészeti eszköztár a közös ügyeinkről való gondolkodásban, illetve milyen kreatív kutatási és problémamegoldási kísérletekre ad lehetőséget az alkotói szabadság.
Az OFF-Biennále 2021-es projektjei olyan társadalmi, ökológiai kérdésekre reflektálnak, amelyek a fiatalabb generációk után kiáltanak. A mesterséges intelligencia, a digitális hálózatok, az ökológiai lábnyom, a fogyasztói kultúra kritikája, valamint a szabadság, a közösségiség, az identitáskeresés megélésének vélt vagy valós lehetőségei mind olyan hívószavak, amelyeket a felnövekvő generációval közösen kell értelmezni, darabokra szedni, jobbra-balra forgatni, eljátszani.
Idei témánkat az elmúlt év nehézségei különösen aktuálissá tették. A közösségi helyzetek digitális térbe helyeződése számunkra is megnehezítette az alkotást és szervezést, de az OFF-Biennále csapata továbbra is töretlenül fáradozik azon, hogy változatos és a jelen helyzetre is reflektáló, sokak számára elérhető programokat ajánljon a látogatók számára.
Csináld magad!
Amennyiben érdeklődik az OFF-Biennále programjai iránt, és saját diákjaival is kipróbálná azokat, jó helyen jár. A linkre kattintva hozzáférhet a különböző projektek leírásaihoz, s néhány segédanyaghoz, amelyek saját mediációs foglalkozása létrehozását támogatják. Ha van olyan iskolai csoportja, osztálya, amelyet szívesen elhozna valamelyik projekttérbe, vagy valamelyik művészeti projektet szeretné bevonni saját online oktatási tevékenységébe, vegye fel velünk a kapcsolatot.
E-mail: offmediacio@gmail.com
A foglalkozás pedagógiai célja, hogy a résztvevők közös megélési pontokat találjanak egy általuk választott téma kapcsán és ezzel egy absztrakt fogalmat számukra érvényes jelentésekkel töltsenek meg. A foglalkozás során az együttműködési és az absztrakciós készség, illetve a közösségi alkotás kap nagy hangsúlyt.
A foglalkozások során arra keressük a választ, hogy milyen szerepet tölt be a zene az éle-
tünkben, hogy a minket körülvevő popkultúra mennyiben határozza meg a gondolkodásun-
kat és viszonyulásunkat bizonyos témákkal, absztrakt fogalmakkal kapcsolatban, mennyi-
re látjuk viszont a saját valóságunkat, élményeinket az általunk hallgatott zenékben és mi történik, ha a saját közösségünk élményei kapcsán írjuk át a jól ismert dalokat.
A foglalkozásterv kidolgozói: Varsányi Szirének: Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter
Célcsoport: 14 éven felülieknek ajánlott
Tanulási területek: ének-zene, kreatív írás, társadalomismeret,
önismeret, önkifejezés
A foglalkozás az Aerocene: Museo Aero Solar projekthez, de akár tágabban az idei OFF-Biennálé LEVEGŐT! felkiáltásához is kapcsolódik. A foglalkozás célja a kritikai gondolkodás fejlesztése élmény alapú, non-formális drámapedagógiai eszközökkel, illetve a diákok aktív részvételre ösztönzése és kreativitásuk fejlesztése a drámajáték segítségével.
A foglalkozásterv kidolgozói: Hajdú Fanny, Nyáry Pál
Célcsoport: középiskolások/fiatal felnőttek
Tanulási területek: kritikai gondolkodás, együttműködés, közösségi döntéshozás, média, médiatudatosság, kreativitás, kifejezőkészség
A játék gondolkodásra indít a klímaválságról és annak lehetséges következményeiről a képzeletünk és a valóság elemeinek ötvözésével.
A foglalkozás a kiállítást összefogó kulcs-fogalmakat vezeti be az extrodaesia encyclopedia szövegein keresztül. A foglalkozás 3 hosszabb feladat egységből áll, így elsősorban középiskolai duplaóra keretében, vagy iskolán kívüli foglalkozásként célszerű megvalósítani.
A foglalkozásterv kidolgozója: Poór Dorottya, képzőművész. Az Átváltozó Egyesület tagjaként Apokalipszis Tréningeken foglalkozott a szabad képzelődés kooperatív felhasználási lehetőségeivel.
Célcsoport: 14 +
Tanulási területek: kreatív írás, együttműködés, összpontosítás, természettudomány, kortárs irodalom
Az AUW méhmegfigyelő állomása köré Cseh Andris, File Csilla és Makkai Dániel terveztek egy több állomásos játékot, amely inspiráló lehet környezetismeret/biológia tanároknak, természetkedvelő csoportoknak is.
A foglalkozás valójában egy - az AUW méhmegfigyelő építmény környezetében elképzelt - lazán instruált felfedező sétát ír le, egy hat állomást magában foglaló szabadtéri pályán. A pályát végigjárva a résztvevők betekintést nyerhetnek a méhek rejtélyes világába. Elképzelésünk szerint ez a játékötlet adaptálható más természeti környezethez is, a lényeg az AUW méhmegfigyelési szellemiségének átörökítése-
Célcsoport: 6+, mindenki.
Tanulási területek: környezetismeret, biológia, testnevelés, környezetkultúra, vizuális kultúra.
A foglalkozásterv OMARA [Oláh Mara (1945-2020) roma származású festőművész] munkásságához kapcsolódik, a cél az, hogy mozgással és alkotással, valamint egy művészeti technika elsajátításával kiegészítve kisebb korosztály is ismerkedni tudjon a világhírű roma képzőművész alkotói attitűdjével, művészetszemléletével.
A foglalkozásterv segítséget/inspirációt nyújthat vizuális pedagógusoknak, vagy akár szülőknek, akik szívesen beszélnének kortárs roma képzőművészetről az iskolai csoportjának/gyermekeinek. A foglalkozás online, vagy akár offline verzióban is kivitelezhető.
A foglalkozásterv kidolgozói: FUTRINKA - mozgás és alkotás gyerekeknek, Tillmann Hanna képzőművész, grafikus és Pethő Anikó tanácsadó szakpszichológus
Célcsoport: 8-12 évesek
Tanulási területek: testtudat, önismeret, empátia, mentális egészség, lelki ellenállóképesség, rezíliencia
PROGRAMOK
Mindenkinek
Az OFF égisze alatt megvalósuló kortárs művészeti projektek sokszínűsége, a mindannyiunkat foglalkoztató kérdések kreatív megközelítési módjai alkalmat teremtenek arra, hogy különböző korcsoportoknak szóló, különböző diszciplínákat bevonó foglalkozásokat kínáljunk az érdeklődőknek – ezeknek formáját a járványhelyzethez igyekezzük alakítani.
Iskoláknak
(betelt)
Az OFF-Biennále pedagógiai csapata alulról jövő, önszerveződő közösségként is törekszik a hivatalos oktatás világára reflektálni és kapcsolatot építeni az intézményekkel. Lehetőségeinkhez mérten szorgalmazzuk az iskolai csoportokkal közös munkát, s hiszünk a tartós együttműködések kedvező hatásában.
Hosszú távon is fontosnak tartjuk, hogy a művészeti közeg szorosabb kapcsolatot építsen olyan pedagógusokkal, akik praxisukban mindinkább törekednek a vizuális eszköztár használatára, nyitottak az interdiszciplináris megközelítésre és hisznek a demokratikus tanulásszervezésben.
A Levegőt! projektjei számos esetben a kortárs művészet formáján és helyzetteremtési képességén keresztül keltik életre a tankönyvi példákat, lehetőséget kínálva a reál és humán tantárgyak alaptantervi elemeinek megismerésére, vizsgálatára és elemzésére. Célunk az egyszeri foglalkozásokon túl olyan online segédanyagok kidolgozása, melyek a Biennálét követően is a pedagógusok rendelkezésére állhatnak, hosszú távon segítve és színesítve munkájukat.
Közösségeknek
Az OFF-Biennále hosszútávon fontosnak tartja, hogy kapcsolatot építsen olyan non-formális, iskolarendszeren kívüli tanuló-, és önképző közösségekkel, amelyek alapvetése az alulról szerveződő, nem hierarchikus, többnyire cselekedtető pedagógiai módszerekkel dolgozó tudásmegosztás, valamint olyan szerveződésekkel, amelyek a művészettel nevelést, illetve a 2021-es OFF-Biennálén megjelenő témák valamelyikét releváns módon képviseli.
Célunk az idei programmal egy fenntartható szakmai párbeszéd és tudásátadás elindítása a különböző tanulóközösségek között.
05.15 10:00
OMARA- A túlélés bajnoka- online művészetpedagógiai foglalkozás
online esemény ()
OMARA [Oláh Mara (1945-2020) roma származású festőművész] munkásságához kapcsolódó online művészetpedagógiai foglalkozás mozgással és alkotással, egy művészeti technika elsajátításával kiegészítve.
05.11 17:00
Hát mi akart volna lenni szegényke? Online workshop 16 éven felülieknek
online esemény ()
Alkossuk meg közösen a növények és emberek elfeledett történelmét! Egy közös kreatív alkotófolyamatra hívunk, hogy együtt létezve növényeinkkel különleges hangulatú felvételeket készítsünk és irodalmunkat átszövő növényvilágban kalandozzunk!
05.14 11:00
Dalban mondom el online, interaktív kórus- foglalkozás éneklés nélkül, dúdolással 14-18 éveseknek BETELT
online esemény ()
A Varsányi Szirének amatőr pop kórus workshopja egy közös gondolkodásra és alkotómunkára hív. A Varsányi Szirének tagjai az éneklésben nem első sorban a tökéletességet, hanem az élvezetet és a közösségformáló erőt keresik. Erre az attitűdre épít a workshopunk is, melyet a Hírdalcsokor című projekt inspirált
Ezen az alkalmon Igor és Iván Buharov lesz a vendégünk, akiket filmkészítésről és a fotoszintetizáló lényekhez kapcsolódó viszonyukról kérdezünk, hogy ezt követően mi magunk is kapcsolatba léphessünk saját növényeinkkel, sőt ezen túlmenően be is vonjuk őket a társalgásba. Vajon a te szobanövényed milyen karakter? Milyen film szereplőjévé léphetne elő? Megismerkedhetsz olyan alkotókkal, akik munkájában szintén különleges kapcsolat bontakozik ki az emberi és a növényvilág között.
05.30 16:00
Titkos talajváros - workshop gyerekeknek az Auróra kertben 6-12 éveseknek
Auróra (1084 Budapest, Auróra u. 11.))
A növényi lázadók az ISBN galériától nem messze az Auróra Klíma Kertben titkos támaszpontot építettek. A titkos talajvárosban földalatti piactér, kártevővédelem, katicaetető, víztározó, gombainternet, baktériumtelefonhálózat teszi még kényelmesebbé a növénycsaládok békés életét.
Mindez szabad szemmel nem mindig látható, ezért különleges műszereket, mikroszkópot és nagyítót használunk majd, hogy felfedezzük ezt a nyüzsgő földalatti és földfeletti világot.
A másfél órás workshop során játszunk, alkotunk és sokat tanulunk a kerti növényekről.
Workshop vezetők: Kádár Anna és Sóki Diána múzeumpedagógusok, Mark Richards komposztmester, főbogaras
Időpont: Május 30. vasárnap 16:00
Helyszín: Auróra Klíma Kert
Korosztály: 6-12 év
A program Igor és Iván Buharov OFF -Biennále Budapest keretében megrendezett Revolúcióparabotanika című kiállításához kapcsolódóan kerül megrendezésre.
05.18 11:30
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint),
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
05.18 13:30
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint),
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
05.20 10:00
PAD: Hétköznapi hiánycikkek | DIY workshop (Jaskó Bálint), -BETELT
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
A foglalkozások az átlagos közművesített lakások és közszolgáltatás hiányos otthonok közötti különbségeket segít feldolgozni a résztvevők foglalkozáson szerzett tapasztalatainak beépítésével.
05.22 14:00
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
05.22 15:00
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
05.22 16:00
Együtt méhekkel / szabadtéri játék
Azt már kezdjük érteni, hogy méhek nélkül nagy bajba kerülne az egész világ, de a bonyolult méhtársadalom pontos működéséről csak sejtéseink vannak. Biológiaórán csak száraz tényeket tudunk meg a méhek életéről, de minél közelebb kerülünk hozzájuk és élőhelyükhöz, annál titokzatosabbnak tűnik az életük. Az ipari méhészet nem ennek a titoknak a megértésére, hanem sokkal inkább az összetett univerzum szabványosítására törekszik a mézhozam optimalizálása céljából. Ezzel szemben a játék során mi a méhekkel együtt szeretnénk lenni; megismerni őket, amennyire engedik.
05.25 16:00
AEROCENE: Museo Aero Solar | Buenos Aires Sanatorium (Hajdú Fanny, Nyáry Pál), drámaóra -BETELT
A nem is oly távoli jövőben vagyunk, a Buenos Aires Szanatórium biztonságos terében. Odakint végzetes légszennyezés tombol, mely az egész világot sújtja, s egyre több áldozatot szed. A világ legjobb kutatói feszített tempóban folyamatosan azon fáradoznak, hogy kidolgozzák az ellenszert a fertőzésre, hogy az emberiség minél nagyobb része tudjon megmenekülni.
Az ide érkező sokszínű csoport a világ legkülönbözőbb tájairól lett véletlenszerűen kisorsolva, hogy fókuszcsoportot alakítson és közösen döntést hozzon arról, mi alapján dőljön el, kik kapják majd meg elsőként a gyógyírt a betegségre, kiknek legyen biztos helyük a szép új világban.
A foglalkozás pedagógiai célja, hogy a résztvevők közös megélési pontokat találjanak egy általuk választott téma kapcsán és ezzel egy absztrakt fogalmat számukra érvényes jelentésekkel töltsenek meg. A foglalkozás során az együttműködési és az absztrakciós készség, illetve a közösségi alkotás kap nagy hangsúlyt.
A foglalkozások során arra keressük a választ, hogy milyen szerepet tölt be a zene az éle-
tünkben, hogy a minket körülvevő popkultúra mennyiben határozza meg a gondolkodásun-
kat és viszonyulásunkat bizonyos témákkal, absztrakt fogalmakkal kapcsolatban, mennyi-
re látjuk viszont a saját valóságunkat, élményeinket az általunk hallgatott zenékben és mi történik, ha a saját közösségünk élményei kapcsán írjuk át a jól ismert dalokat.
A foglalkozásterv kidolgozói: Varsányi Szirének: Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter
Célcsoport: 14 éven felülieknek ajánlott
Tanulási területek: ének-zene, kreatív írás, társadalomismeret,
önismeret, önkifejezés
05.17 15:00
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 17. 15:00-19:00
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is?
05.18 15:00
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 18.
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
05.19 15:00
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 19
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
05.20 15:00
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 20.
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
05.21 15:00
AEROCENE: Museo Aero Solar - közösségi szoborépítés Május 21
Nappali (1093 Budapest, Lónyay u. 50.) ()
Mit éreznél, ha az összes zacskó, amit eddig elhasználtál, óriási felhőként vetne árnyékot rád? Tomás Saraceno és Alberto Pesavento projektje, az AEROCENE: Museo Aero Solar egy lebegő szobor, amit saját tárgyainkból, az életünk részévé vált műanyag zacskókból közösen építünk fel.
Hová kerülnek az út mentén reppenő nejlonzacskók? Eldobunk dolgokat, de hol van az az el? Mire képes együtt a Nap és a szél? Lehetséges, hogy egyszer a természet erőivel együttműködve, ne azok ellenére utazzunk?
Ezekre és sok más kérdésre keressük a választ közösen a Museo Aero Solar építése során, ahol a zacskóragasztást kreatív foglalkozásokkal kapcsoljuk össze. Gondoltad volna, hogy a zacskókkal lehet festeni, zenélni, verset írni és randizni is? A közösségi zacskóragasztással egybekötött mediációs foglalkozásokra itt regisztrálhatsz: https://docs.google.com/.../1FAIpQLSdAGdUwgtAirt.../viewform
A foglalkozás az Aerocene: Museo Aero Solar projekthez, de akár tágabban az idei OFF-Biennálé LEVEGŐT! felkiáltásához is kapcsolódik. A foglalkozás célja a kritikai gondolkodás fejlesztése élmény alapú, non-formális drámapedagógiai eszközökkel, illetve a diákok aktív részvételre ösztönzése és kreativitásuk fejlesztése a drámajáték segítségével.
A foglalkozásterv kidolgozói: Hajdú Fanny, Nyáry Pál
Célcsoport: középiskolások/fiatal felnőttek
Tanulási területek: kritikai gondolkodás, együttműködés, közösségi döntéshozás, média, médiatudatosság, kreativitás, kifejezőkészség
A játék gondolkodásra indít a klímaválságról és annak lehetséges következményeiről a képzeletünk és a valóság elemeinek ötvözésével.
A foglalkozás a kiállítást összefogó kulcs-fogalmakat vezeti be az extrodaesia encyclopedia szövegein keresztül. A foglalkozás 3 hosszabb feladat egységből áll, így elsősorban középiskolai duplaóra keretében, vagy iskolán kívüli foglalkozásként célszerű megvalósítani.
A foglalkozásterv kidolgozója: Poór Dorottya, képzőművész. Az Átváltozó Egyesület tagjaként Apokalipszis Tréningeken foglalkozott a szabad képzelődés kooperatív felhasználási lehetőségeivel.
Célcsoport: 14 +
Tanulási területek: kreatív írás, együttműködés, összpontosítás, természettudomány, kortárs irodalom
Az AUW méhmegfigyelő állomása köré Cseh Andris, File Csilla és Makkai Dániel terveztek egy több állomásos játékot, amely inspiráló lehet környezetismeret/biológia tanároknak, természetkedvelő csoportoknak is.
A foglalkozás valójában egy - az AUW méhmegfigyelő építmény környezetében elképzelt - lazán instruált felfedező sétát ír le, egy hat állomást magában foglaló szabadtéri pályán. A pályát végigjárva a résztvevők betekintést nyerhetnek a méhek rejtélyes világába. Elképzelésünk szerint ez a játékötlet adaptálható más természeti környezethez is, a lényeg az AUW méhmegfigyelési szellemiségének átörökítése-
Célcsoport: 6+, mindenki.
Tanulási területek: környezetismeret, biológia, testnevelés, környezetkultúra, vizuális kultúra.
CSAPAT
Koordináció: Forgách Péter, Hajdú Fanny, Lődi Virág
Facilitátorok, pedagógusok: Bayer Árpád & Vattay Liliána (Open History), Cseh András & Makkai Dániel, Kádár Anna & Sóki Diána, Felelős Gasztrohős (Huzián Zsófi), Poór Dorottya, Tillmann Hanna & Pethő Anikó (Futrinka), UCCU (Roma Informális Oktatási Alapítvány), Varsányi Szirének (Ferenczy Dóra, Kállay Eszter, Szántó Rita, Szári Laura, Takács Diána, Tóth Eszter)
Önkéntesek: Bartus Csilla, Teleki Emma, Csapó Juli, Garamvölgyi Virág, Hidas Bence, Horváth Anna, Kiss Patrícia, Márton Brigitta, Móró Zsófia, Török Tímea